

بازاریابی محتوا یکی از رایج ترین عباراتی است که در دنیای بازاریابی امروز به گوش می رسد. محتوا در روش های مختلف می تواند یک رسانه همه کاره برای بازاریابی باشد و به کسب وکارهای موجود کمک کند. تولید محتوای سایت فرایند اسان، مقرون به صرفه و جذابی است که می تواند نتایج طولانی مدت برای شما به همراه داشته باشد. همه این ها مزایای مهمی هستند اما ارزش واقعی بازاریابی محتوا، اهمیت آن برای بازاریابی دیجیتال است. در حقیقت، بازاریابی محتوا برای دنیای بازاریابی آنلاین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تلاش برای آغاز استراتژی دیجیتال بدون داشتن محتوا همانند تلاش برای راندن یک خودرو بدون وجود موتور آن است. اما سوال اینجاست که محتوا چیست؟ در این مقاله همراه پایا ترنس باشید تا این موضوع را از جوانب مختلفی مورد بررسی قرار دهیم.
محتوا چیست؟
محتوا یک واژه کلی است که برای توصیف هر نوع عنصر متنی، گرافیکی ، ویدئویی یا تعاملی در سایت مورد استفاده قرار می گیرد. محتوا می تواند با ارائه یک دلیل مهم به کاربر، ارزشی را به سایت شما اضافه کند. زمانی که سایت خود را با اطلاعات ارزشمند درباره کسب وکار، صنعت، کارمندان و موارد دیگر پر می کنید شانس به دست آوردن مشتریان جدید را افزایش خواهید داد. اگر خرده فروش هستید می توانید با ایجاد تخفیف بیشتر در سایت، مشتریان را به سمت خود جذب کنید. بنابراین محتوا مهم ترین بخش از سایت شما محسوب می شود به خصوص زمانی که می خواهید بازاریابی دیجیتال خود را آغاز کنید. حالا سوال اینجاست که چرا وجود محتوا برای بازاریابی مهم است؟ زمانی که سایت شما محتوای ارزشمندی دارد مخاطبان برای بازدید از آن دلیل بسیار خوبی خواهند داشت. آن ها می توانند از محتوای شما اطلاعات ارزشمندی کسب کنند و به تدریج به یک مشتری جدید تبدیل شوند. بدون محتوا سایت شما چیزی برای ارائه کردن ندارد. دلایل زیادی برای اهمیت تولید محتوای سایت وجود دارد. در ادامه سعی می کنیم 7 مورد از این دلایل را با هم مرور کنیم.
- محتوا، مخاطبان شما را آگاه می سازد:
اول از هر چیزی باید بدانید که محتوای سایت اطلاعاتی را در مورد کسب وکار و صنعتی که در آن حضور دارید به مخاطب ارائه می کند. این تولید محتواست که می تواند پاسخ سوالات اساسی موجود در ذهن مشتریان احتمالی را پاسخ دهد. به عنوان مثال فرض کنید یک بانک محلی صفحه ای با عنوان قرض الحسنه چیست؟ در سایت خود دارد. این صفحه می تواند در فرآیندهای مدنظر مشتری به او کمک کند و اطلاعات زیادی در مورد قرض الحسنه ارائه نماید. به همین خاطر زمانی که محتوایی را برای آگاهی مخاطبان تولید می کنید نه تنها حقایق جذابی در اختیارشان می گذارید بلکه به آن ها کمک می کنید تصمیم گیری درست و عاقلانه ای داشته باشند. این یک بازی برد-برد است. مشتری احتمالی آگاه به فرایند خرید بسیار نزدیک تر خواهد بود. همچنین محتوایی که برای سایت خود تولید می کنید تاریخ انقضا ندارد. تولید محتوای همیشه سبز به شما کمک می کند در یک بازه زمانی طولانی، مخاطبان زیادی را به سمت سایت خود جذب کنید. همین گزینه می تواند دلیل کافی برای آغاز فرایند تولید محتوای سایت را برای بیشتر شرکت ها فراهم آورد.
- محتوا در گوگل رتبه به دست می آورد:
همانطور که می دانید گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در جهان است. در نتیجه هر سال 1 تریلیون کوئری در این موتور جستجو، به کار می رود. اگر محتوای مدنظر مخاطبان خود را تولید کنید قادر خواهید بود بخشی از این فضا را به سایت خود اختصاص دهید. تولید محتوا و انتشار آن در سایت بهترین روش برای دسترسی به مشتریان احتمالی است. برای آغاز کار، باید بر روی کلمات کلیدی خود جستجو کنید. بعد از اینکه فهرست کلمات کلیدی خود را به دست آوردید می توانید محتوایی را بر اساس این کلیدواژه ها تولید نمایید و آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. سپس یک Call to action در انتهای پست خود قرار دهید و خوانندگان را به سرنخ یا مشتریان جدید تبدیل نمایید. بعد از این مرحله، می توانید صفحه جدید خود را به گوگل معرفی کنید. گوگل به سرعت ای صفحه را پیدا می کند و آن را ایندکس می نماید. حالا باید منتظر بمانید. این بخش یکی از خسته کننده ترین بخش های فرایند تولید محتوای سایت است اما به شما زمان می دهد سایر وظایف خود را انجام دهید. باید به طور منظم بر روی تولید محتوای تازه کار کنید. هرچقدر تعداد محتوای تولیدی بیشتر و با کیفیت تر باشد، مخاطبان جدیدی وارد سایت شما می شوند.
- محتوای با کیفیت از سایر سایت ها لینک می گیرد:
محتوای با کیفیت افراد زیادی را وارد سایت شما می کند. این موضوع می تواند به گرفتن بک لینک از سایر سایت ها کمک کند. همانطور که می دانید لینک های با کیفیت جزو مهم ترین و کلیدی ترین فاکتورهای رتبه بندی در سئو هستند. هر لینکی که می گیرید همانند یک رای اعتماد در دید گوگل خواهد بود. هر چقدر لینک بیشتر و با کیفیت تر باشد رتبه بندی شما بالاتر می رود. شما می توانید در سایت خود کلمات کلیدی طولانی که رقابت کمتری بر روی آن ها وجود دارد هدف قرار دهید و در زمان و انرژی خود برای کسب رتبه بهتر صرفه جویی نمایید. به خاطر داشته باشید که کسب رتبه برای کلمات کلیدی پر رقابت زمانبر خواهد بود. در این شرایط باید بیشتر کار کنید و لینک های بهتر و با کیفیت تری کسب نمایید.
- محتوا در رسانه های اجتماعی قابل اشتراک است:
مهم نیست در چه حوزه ای از کسب وکارها فعالیت می کنید، شما همیشه می توانید یک اکانت در شبکه های اجتماعی داشته باشید. فیس بوک و توییتر دو مورد از بزرگترین رسانه های اجتماعی هستند اما شما می توانید از لینکداین، اینستاگرام و پینترست هم استفاده کنید. همه این رسانه های اجتماعی به برند شما کمک می کنند با قرار دادن نام خود در معرض دید مخاطبان، رشد و توسعه یابد و ترافیک بیشتری جذب نماید. سعی کنید در هر کدام از شبکه های اجتماعی یک اکانت ایجاد کنید و سپس آن ها را بررسی کنید.
- محتوا مکالمات و گفتگوهای زیادی کسب می کند:
محتوای سایت می تواند مشتریان جدید کسب کند. هر زمانی که مخاطب فعالیت مدنظر شما را انجام می دهد یک مکالمه و گفتگو آغاز می شود. این مکالمه ها دقیقا همان مواردی هستند که به رشد کسب وکار شما کمک می کنند. تولید محتوا اولین مرحله برای آغاز مکالمه با مشتریان است. بعد از اینکه محتوای با کیفیت تولید کردید به کمک CTA ها نظر مخاطبان را به خود جلب کنید. این ها بهترین روش برای بیان کاری است که مشتریان و مخاطبان باید در مرحله بعدی انجام دهند.
- محتوا به شما کمک می کند در صنعت خود اتوریتی بالایی کسب کنید:
زمانی که محتوای با کیفیتی برای سایت خود تولید می کنید به کل دنیا می گویید که شما در مورد این موضوع خاص اطلاعات و دانش خوبی دارید. اگر لوله کش هستید، می توانید یک موضوع در همین حوزه کاری انتخاب کنید و برایش مطلبی بنویسید. همه این ها گزینه های حیاتی و ضروری هستند زیرا تخصص شما را به رخ مردم جهان می کشند.
- محتوا بنیان و اساس استراتژی بازاریابی دیجیتال است:
اگر می خواهید کمپین بازاریابی دیجیتال خود را آغاز کنید به یک محتوای با کیفیت نیاز خواهید داشت. محتوا اساس سئو هم هست زیرا می تواند در کسب رتبه بندی به سایت شما کمک کند. محتوا اساس و بنیان تبلیغات پولی است. مهم نیست می خواهید چه کاری انجام دهید، تولید محتوای با کیفیت در رسیدن به هدفی که در ذهن دارید به شما کمک خواهد کرد. همین امر باعث شده است محتوا قلب تپنده استراتژی بازاریابی دیجیتال باشد. تولید محتوای با کیفیت یکی از عناصر ضروری برای موفقیت است و می تواند در رشد کسب وکارتان کمک فراوانی به شما بکند. هرگز از تولید محتوای سایت خسته نشوید. اگر هنوز وارد این حوزه نشده اید، همین امروز دست به کار شوید. با ما تماس بگیرید و راه خود را برای تولید محتوا آغاز نمایید.